17:47 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
نسبت های مالی مهم "خوساز" افزایشی شدند

1399/09/26 11:46

در مقایسه با دوره مشابه گذشته؛

نسبت های مالی مهم "خوساز" افزایشی شدند

نماد برتر- شرکت صنعتی محور سازان ایران خودرو در دوره منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹، در مقایسه با دوره ۶ ماهه سال گذشته افزایش ۱۴۸درصدی در درآمدهای عملیاتی، افزایش ۷درصدی در دارایی‌ها و افزایش ۷درصدی در سود انباشته داشته است.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، براساس صورت‌های مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹، سرمایه شرکت صنعتی محور سازان ایران خودرو یک هزار و ۱۱۹ میلیارد و ۸۷۶ میلیون ریال است و این شرکت تعداد یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون برگه سهم منتشر کرده است.


 


درآمدهای عملیاتی شرکت صنعتی محور سازان ایران خودرو در ۶ ماهه منتهی به شهریور ۹۹ مبلغ ۲ هزار و ۹۲۵ میلیارد و ۱۴۴ میلیون ریال و بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی مبلغ ۲ هزار و ۸۲۴ میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال است.


 


برآورد مقدار فروش "خوساز" در دوره ۶ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ به میزان ۲۱۲ هزار و ۵۶۰ دستگاه است که نسبت به ۶ ماهه اول سال رشد ۶۹ درصدی پیش بینی شده است.


 


ترکیب سهامداران عمده شرکت صنعتی محور سازان ایران خودرو عبارت است از: شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (۳۶.۰۵درصد) و شرکت سرمایه گذاری سمند (۱۵.۲۱درصد) 


 


نکات با اهمیت گزارش شرکت صنعتی محور سازان ایران خودرو در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹ در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به شرح زیر است:


 


* افزایش ۱۴۸درصدی در درآمدهای عملیاتی


 


* افزایش ۷درصدی در دارایی‌ها


 


* افزایش ۷درصدی در سود انباشته


 


* افزایش یک درصدی در حقوق مالکانه


 


* کاهش حاشیه سود خالص از ۰.۸۶درصد به ۰.۵۱درصد


 


* کاهش حاشیه سود ناخالص از ۵.۶۹درصد به ۵.۳۸درصد


 


* کاهش بازده دارایی از ۱.۲۹درصد به ۱.۲۱درصد


 


* کاهش بازده حقوق صاحبان سهام از ۳.۲۱درصد به ۲.۶۷درصد